23.05.2011

It's Monday! What Are You Reading?

Forrige uke leste jeg pensum til en skoleeksamen og jobbet med et essay som skal inn denne uken, og det tok omtrent alt jeg hadde av tid. Med andre ord har det vært en dårlig leseuke (pensum teller altså ikke). I dag har jeg prestert å bli syk, noe som passer særdeles dårlig i og med at essayet skal inn på onsdag og hjemmeeksamen begynner på fredag. Det kan ta noen uker før jeg kommer tilbake i det vante lesetempoet.



Bøker jeg leste forrige uke:

- Marguerite Duras: Elskeren

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Stefan Zweig: The Post Office Girl (terningkast 5)

Bøker jeg leser nå:

- Andreï Makine: A Life's Music
- Terry Brooks: The Black Unicorn
- George R.R. Martin: A Clash of Kings

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Planlegger å fullføre bøkene jeg har begynt på.

På grunn av essay og sykdom har jeg ikke skrevet omtale av "Elskeren" enda. Den skulle skrives i går, men tiden strakk ikke til. Jeg hadde allerede begynt å skrive omtale av "The Post Office Girl" og valgte å skrive den ferdig først. Omtalen av "Elskeren" kommer i kveld eller i morgen, men jeg kan nevne at jeg ikke har mye nytt å si. Jeg hadde samme inntrykk av boken som de fleste andre bloggerne.

2 kommentarer:

  1. Oi oi! Så kjedelig å bli syk midt oppi eksamen, da... :( Lykke til med essayer og hjemmeeksamner og det som er, også får vi tro at du blir frisk igjen så fort som mulig!

    SvarSlett
  2. Takk =) Jeg er mye bedre i dag faktisk, så jeg håper jeg hadde et kortvarig virus. På grunn av kvalme klarte jeg ikke å gjøre noe særlig i går, men i dag har jeg vært produktiv. Nå skal jeg bruke kvelden på å gjøre ferdig essayet, så får jeg to lesedager før det er tid for hjemmeeksamen.

    Jeg gleder meg veldig til jeg ikke trenger å lese annet enn skjønnlitteratur og selvvalgte fagbøker!

    SvarSlett