27.05.2011

Huskeliste

Samlesningsgleden har tatt helt av, og jeg har meldt meg på en rekke spennende prosjekter. Faktisk så mange at jeg trenger å lage meg en huskeliste. Og slik at det er sagt, jeg er egentlig en flink samleser. Det at jeg ikke har lagt ut omtale av Elskeren enda er et unntak fra regelen - jeg lover å være flinkelabben med alle de andre samlesningsbøkene. Her er listen:

12. juni: Joe Abercrombie - The Blade Itself
19. juni: Raymond Chandler - The Big Sleep
20. juni: Terry Pratchett - The Colour of Magic
26. juni: Nadine Gordimer - The Conservationist
24. juli: Louis de Bernières - Senor Vivo and the Coca Lord
21. august: Karen Blixen - Den Afrikanske Farm
23. oktober: Alexandre Dumas - The Count of Monte Cristo
27. november: Väinö Linna - Ukjent Soldat
18. desember: Tom Wolfe - Forfengelighetens Fyrverkeri

Strengt program i juni som dere ser, og jeg gleder meg vilt til å komme i gang. Så snart hjemmeeksamen er levert 3. juni er jeg klar for Abercrombie. Sommerferie skal bli utrolig deilig! I mellomtiden skal jeg prøve å lese ut "A Clash of Kings". To store fantasyserier på en gang kan bli problematisk. Dessuten har jeg vage planer om å samlese Silmarillion med Ellikken. Og det skal skje! (en gang i tiden...)

Jeg er veldig spent på Abercrombie og Gordimer. Men den jeg gleder meg mest til er uten tvil Louis de Bernières. Han er på god vei til å bli min favorittforfatter!

Kan dere som skal være med på lesesirkelbok nr. 2, The Conservationist, gi beskjed at dere er med, i kommentarfeltet? På den måten får jeg oversikt og kan linke til bloggene deres i lesesirkelfanen.

12 kommentarer:

  1. Jeg er med på Gordimer! Er supersløv medblogger for tiden, men skal skjerpe meg tidsnok:-) Og hurra for resten av bøkene også!

    SvarSlett
  2. Jeg tror vi er mange som ikke er helt i støtet for tiden. Sol og fridager vil nok hjelpe på =) Satser på at neste helg (fri+meldt fint vær) gir meg en energiboost! Jeg savner å lese og blogge jevnlig. Har som mål å skrive minst to omtaler hver uke - denne uken vet jeg ikke om det blir en en gang.

    Gleder meg til Gordimer, jeg har store forhåpninger!

    SvarSlett
  3. Er det du som styrer alle samlesningene? I så fall, kan jeg få være med på Karen Blixen? Jeg har tenkt på det altfor lenge at jeg må lese henne. Skulle gjerne blitt med på Raymond Chandler også, men jeg har det altfor travelt i juni.

    SvarSlett
  4. Jeg styrer kun "The Conservationist", men kan likevel garantere at du får være med på Karen Blixen. Gi beskjed til Line på Lines Bibliotek =)

    SvarSlett
  5. Jeg er med på The Conservationist i hvert fall. Gleder meg :)

    Hvem er det forresten som har samlesningen for Count of Monte Christo? Jeg har hatt den i bokhyllen min ganske lenge nå, men tror jeg trenger en samlesning for i det hele tatt å få begynt på den.

    SvarSlett
  6. Så bra, jeg skal føre deg opp på listen =)

    Det er Line på Lines Bibliotek som har alle samlesningene på listen utenom fantasybøkene og Gordimer!

    SvarSlett
  7. jeg er med på gordimer! skal bare komme meg ut av krim-fella jeg har havna i først.

    SvarSlett
  8. Du har god tid til å komme deg ut av krimfellen. Jeg planlegger å surre meg inn i en krimfelle, med Egelands "Sirkelens Ende" og den første Ann Cleeves boken (inspirert av deg) =)

    SvarSlett
  9. Jeg er også med på Gordimer. I et anfall av praktiskhet så har jeg til og med lånt den på biblioteket. Men tok igjen ved å bestille alle bøkene om Morse i går:-)

    SvarSlett
  10. Eg har kjøpt Gordimer, og skal lese ho. Eg planlegg å begynne i kveld. Men eg ser på kalenderen at det er langt frå sikkert at eg rekk å lese heile boka før 26. juni (eg har hatt ein tendens til å sovne, kvar gong eg skal lese, for tida, men eg reknar med det går over nå som ferien begynner).

    SvarSlett
  11. Om ikke du rekker å bli ferdig til søndag kan du skrive omtale senere, så kan jeg legge til en link til innlegget ditt i ettertid =)

    SvarSlett