16.05.2011

It's Monday! What Are You Reading?

Forrige uke var særdeles produktiv. Jeg har lest tre bøker, lest til eksamen, gått to fjellturer, begynt på spinning og fått gjort litt husarbeid. Det er utrolig hvor mye man får gjort hvis man bare vil og har tid. Også hjalp det nok at jeg slapp å gå på jobb en eneste dag forrige uke. Denne uken har jeg både jobb, eksamen, masse pensumlesning og en oppgave å skrive, så det spørs om jeg får lest tre bøker som ikke er pensum. Men det er kun en halv måned igjen til ferie!


Bøker jeg leste forrige uke:

- Terry Pratchett: Equal Rites
- Paul Auster: Timbuktu
- Chimamanda Ngozi Adichie: Dyprød Hibiskus

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- H.G. Wells: The Time Machine (terningkast 4)
- Colin Dexter: Service of all the Dead (terningkast 4)

Bøker jeg leser nå:

- George R.R. Martin: A Clash of Kings
- Marguerite Duras: Elskeren
- Terry Brooks: The Black Unicorn

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

Hvis jeg klarer å fullføre "The Black Unicorn" og "Elskeren" skal jeg være meget fornøyd. Det spørs om jeg kan håpe på mer enn det, og å komme noen sider videre i "A Clash of Kings".

Frem til fredag skal jeg lese USA historie, etter fredag skal jeg skrive ferdig en oppgave om ulike typer folkeavstemninger og til slutt skal jeg ha en hjemmeeksamen om velferd og demokrati. Etter å ha levert hjemmeeksamenen min 3. juni, da har jeg ferie (som dog inkluderer mye jobbing).

8 kommentarer:

  1. Holder på med "Svanetyvene" av Elisabeth Kostova. Forrige uke leste jeg "Dødskammeret" av John Grisham:)
    http://ikkebareeibok.blogspot.com/

    SvarSlett
  2. Grisham har jeg aldri lest. Krim er ikke min favorittsjanger, noe som betyr at jeg har gått glipp av mange kjente navn som Grisham. Men kanskje en dag... =)

    Svanetyvene leste jeg tidligere i år. Den begynte tregt, men tok seg kraftig opp etter de første 100 sidene. Jeg har skrevet omtale: http://labbens.blogspot.com/2011/02/swan-thieves.html

    Du får nok en fin leseuke!

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Kjente jeg blir helt andpusten av å lese alt du har rukket jeg! :D

    SvarSlett
  5. Jeg er i utgangspunktet ikke så voldsomt begeistret for krim selv. Da bør det gjerne være istedd litt oldtidens mystikk, gåter og historie. Litt mer Dan Brown-stil.

    Når det gjelder "Dødskammeret" så er det mer en sterk kommentar til dødsstraff. Veldig god (og vond) lesing.

    Jeg synes så langt Svanetyvene er litt treg, men runder snart side 100, så da er det håp:)

    SvarSlett
  6. Jeg er enig i at "Dødskammeret" er en sterk kommentar til dødsstraff (og en god bok), men jeg ville ikke plassert den i krimsjangeren. Det er en slags spenningsroman, men spenningen baserer seg på om mannen hovedpersonen er advokat for kommer til å dø i den elektriske stol eller ikke, og hvorvidt han er skyldig i det han er dømt for. Både lettlest og spennende, hvis boken tilfeldigvis skulle komme din vei:-)

    (Men skal du først lese Grisham, ligg for all del unna utgivelsene etter nittitallet!!)

    SvarSlett
  7. Gleder meg til å høre hva du syntes om Chimamanda Ngozi Adichie :)

    SvarSlett
  8. Jeg er imponert over at du rekker å lese så mye og ha et liv ved siden av! Etter å ha sittet med rettebunken en hel dag så blir det heller tven enn ei bok akkurat nå.

    Jeg er spent på Andreï Makine, jeg har to bøker i hylla av han.

    SvarSlett