07.03.2011

Challenges

Jeg klarer ikke å dy meg, og melder meg på to utfordringer som skal fullføres innen året er omme. Begge tar for seg alfabetet:


A til Z Forfatterutfordring

A: Aravind Adiga
B: Belinda Bauer
C: Willa Cather
D:
E:
F:
G: Neil Gaiman
H: H. Rider Haggard
I:
J: Jonas Jonasson
K: Imre Kertész
L: C.S. Lewis
M: Yann Martel
N:
O:
P:
Q:
R:
S: Vladimir Sorokin
T: Carl Frode Tiller
U:
V:
W: Mika Waltari
X:
Y:
Z: Carlos Ruiz Zafón

A til Z Tittelutfordring

A:
B: Blacklands
C: Chess
D: Detective Story
E: Egypteren Sinuhe
F:
G: A Game of Thrones
H: Historien om Pi
I: Innsirkling
J:
K: King Solomon's Mines
L:
M: The Magician's Nephew
N:
O: On Chesil Beach
P: The Prince of Mist
Q:
R:
S: Solar
T:
U:
V:
W: Wunderkind
X:
Y:
Z:


A til Z Forfatter: 13/26

A til Z Tittel: 13/26

Jeg vet ikke om jeg leser nok norske bøker til å ta med Æ, Ø og Å. Når det gjelder bokstaven Q, så trenger den kun å befinne seg i forfatternavnet eller tittelen, den må ikke være først (ikke mine regler, men jeg liker det).

8 kommentarer:

  1. Spennande! Skriver ned, så får me sjå om eg kopiere;-)

    SvarSlett
  2. Hehe vanskelig å la være, er det ikke? Jeg er altfor glad i lister og utfordringer. Bør gjerne stoppe før jeg tar meg vann over hodet. Disse utfordringene er det heldigvis ikke så vanskelig å kombinere med andre utfordringer =)

    SvarSlett
  3. Så gøy! Nå fikk jeg lyst til å sette opp en slik liste selv. Hmm, spørs om det ikke blir til det ja!

    SvarSlett
  4. Oi, denne var kul (sier hun som nettopp har gitt opp en annen utfordring)!

    SvarSlett
  5. Har du kun brukt bøker og forfattere du har lest dette året?

    SvarSlett
  6. Ja, kun dette året. Satser på å gjennomføre hele listen i løpet av 2011 =)

    SvarSlett
  7. Eg skreiv ner mine, men eg ser at eg har to forfattere på nesten kvar av dei 7 bokstavane eg har til nå:-P

    SvarSlett
  8. Jeg hadde også noen doble, men jeg tok kun med den første jeg hadde lest på hver bokstav =)

    SvarSlett