28.06.2011

It's Monday! What Are You Reading?

Jeg er på etterskudd med forrige ukes oppsummering. Igjen skylder jeg på valpen, som har utrolige mengder med energi. Gøy er det uansett å prøve å holde følge med ham. Heldigvis sover han en del også. Så til uken som var: det ble ikke lest så mye som jeg håpet på, men jeg fikk i det minste bli med på et par tidsreiser.

Bøker jeg leste forrige uke:

- Terry Pratchett: The Colour of Magic
- Kerstin Gier: Rubinrød
- Kerstin Gier: Safirblå

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Terry Pratchett: The Colour of Magic (terningkast 3)
- J.R.R. Tolkien: The Silmarillion (terningkast 5)
- Kerstin Gier: Rubinrød (terningkast 4)
- Kerstin Gier: Safirblå (terningkast 4)

Bøker jeg leser nå:

- Nadine Gordimer: The Conservationist
- Yan Lianke: Landsbyens Blod
- Matthew Kneale: When We Were Romans

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- J.R. Ward: Dark Lover


Jeg er veldig spent på hvor mye lesing det blir tid til med en valp i huset. Tidligere i dag leste jeg videre i "When We Were Romans" mens hunden sov på fanget mitt. Så litt tid skal det nok bli =)

6 kommentarer:

  1. Jeg likte The colour of magic og selvfølgelig Simarillion, men også Landsbyens blod. Rubinrød har jeg lest og jeg venter med lengsel til det blir min tur med Safirblå (har bestilt den på biblioteket) :-)

    SvarSlett
  2. Jeg har bare så vidt begynt på Landsbyens Blod, men så langt virker det som om jeg har en god bok foran meg. Du kan glede deg til Safirblå, jeg likte den godt. Det var deilig å lese noe lettlest og spennende innimellom Gordimerlesning (som jeg desverre enda ikke er ferdig med).

    SvarSlett
  3. (argh Gordimer
    , jeg holder også fremdeles på -)

    Ann Cleves ligger i sengebunken min og har ganske store forventninger, Shetland og greier, må jo bli bra. Blir å lese den på engelsk.

    Yay, til at du endelig setter igang med Dark Lover, holder pusten
    til omtalen kommer -)

    SvarSlett
  4. Ja, da er vi to. Jeg har så mange spennende bøker med meg på hytten at Gordimer alltid blir nedprioritert. Men jeg har sikkert bare 1/3 igjen, og må med andre ord gjøre meg ferdig.

    Ann Cleeves er ikke dum. Svart som Ravnen var ikke stor litteratur, men den var ikke verst heller. Jeg har lest Monika sine omtaler av de fire bøkene i serien, og har inntrykk av at hun syns den blir bedre for hver bok. Det lover bra =)

    Jeg er spent selv. Har ikke komt i gang med den enda, men den er nok utlest før ferien er over neste helg.

    SvarSlett
  5. Melder meg glatt inn i gruppen over de som ennå ikke har fullført Bevareren. Men jeg skal! Selv om jeg ennå ikke er halvveis, misliker jeg ikke boken og da vil jeg heller ikke avbryte. Har likevel laget en avtale med meg selv om å begynne med lystlesing på mandag, og så får jeg heller lese litt i mine ufullførte prosjekter innimellom. Greit kompromiss:-)

    God lesehelg!

    SvarSlett
  6. Det er viktig å prioritere lystlesning med jevne mellomrom. Alternativet er å risikere å miste lesergleden. Jeg støtter med andre ord det kompromisset fullt og helt.

    Ha en fin lesehelg du også =) Jeg tror jeg skal begynne å tenke på hva jeg skal lese på lørdag. Det blir en gøy liste å lage =)

    SvarSlett