23.10.2010

Lørdagslisten - nr. 4

MIMRELISTEN - mine bokfavoritter fra min tid som medlem i TL-Klubben.

1. Ann Evans: Klippehuset.

Hele tiden så de svarte innhule øynene ned på dem. Redselsfulle... spøkelsesaktige...

Da Amber ble bedt om å ta seg av urokråka Dean i ferien var hun klar over at det ville bli en urolig sommer. Men hun ventet ikke at hun skulle bli utsatt for alvorlig fare... Samme hvor hun går, lurer det farer og mysterier. Det uvennlige paret som har noe å skjule... Huset som snart vil styrte i avgrunnen... Og det verste av alt: Et gjenferd på hesteryggen...


2. Gisela Tobien Sherman: Dødsfare.

Cassie våknet av at hun frøs. Hun krøllet seg sammen under dyna og kjente en svak duft av roser. Rubmle stirret over skulderen hennes. Han knurret, og pelsen strittet.

Ryktene begynte å svirre. Cassie skulle vært sett ute til alle døgnets tider. Så kommer det ekle telefoner fra gutter som sier at hun har gitt dem nummeret sitt. Foreldrene beskylder henne for å ha gjort ting hun vet hun ikke har gjort. Hvem, eller hva, har ansvaret for Cassies problemer? Hvis hun ikke snart finner ut hva som foregår, kan sekstenårsdagen hennes bli den siste...


3. Sharon Siamon: Det Hemmelige Rommet.

Overnattingsgjengen har vært venner hele livet. De elsker å fortelle spøkelseshistorier, og de elsker å bli skremt!

Vel installert i kjelleren hjemme hos Jo, stapper Overnattingsgjengen i seg godteri mens de venter på at Jo skal fortelle en merkelig historie. Vil den være nifs nok for utadvendte Alex, reddharen Louise og matvraket Charlie?



Pakken fra TL-Klubben var månedens høydepunkt da jeg var i begynnelsen av tenårene, og jeg slukte alle bøkene jeg fikk. De tre jeg har presentert er de eneste jeg har tatt vare på, og de var alle store favoritter. Av seriene var det uten tvil Overnattingsgjerngen og Barnevaktklubben jeg likte best. Jeg angrer virkelig på at jeg ikke tok vare på resten av bøkene (ikke at jeg hadde hatt plass til dem).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar