10.10.2010

En smakebit på søndag - nr. 22

Den perfekte religion?!

Paven lever flott i Latinum, han lever av sin avlatssum
Drikker vin av slepne glass, la meg overta hans plass.
Men nei, han er en stakkars hund, ingen mø får kysse hans
munn, Ensom i sengen han sover, så den plassen hopper jeg over!

Sultanen lever i sus og dus, hans bolig er et kjempehus
Med jomfruer så underskjønne, la meg få hans herredømme.
Men nei, han er en stakkars mann, må leve i pakt med sin
Koran. Vin for ham er forbuden drikke, så sultantronen frister ikke!

Ikke et øyeblikk det synes som, noen lykke til dem kom,
men la meg i deres spor trave: som halvveis sultan,
halvveis pave, jeg ville kysse jomfruer fra vettet - en troende sultan gjør jo dette, og skåle i vin med brødre så kjære - en riktig god pave vil jeg være!


Fra Sjakkmaskinens Hemmelighet av Robert Röhr.

4 kommentarer:

  1. Nå funker det igjen!!!! Beklager denne totalt urelaterte kommentaren, det er bare hyggelig å være tilbake i kommentarfeltet ditt :)

    SvarSlett
  2. Tøft, velkommen tilbake :D Kommentarfeltet mitt setter pris på gjester!

    SvarSlett
  3. Mens jeg er inne på totalt random kommentarer, hvorfor heter egentlig bloggen din Migrating Coconuts? Og hvor kommer labben fra?

    SvarSlett
  4. Migrating coconuts kommer fra min ufattelig dårlige evne til å finne på en bloggtittel. Jeg gledet meg til å komme i gang med bloggingen, men det var helt umulig når jeg ikke fant en tittel. Derfor tok jeg det første jeg kom på, selv om det ikke hadde noe som helst med saken å gjøre. Det ble Migrating Coconuts rett og slett fordi jeg så på Monty Python and the Holy Grail mens jeg stresset med å opprette bloggen.

    Husker du nettsamfunnet blink? Jeg var medlem der da jeg var ca 15-16 og kalte meg en periode rosasokk (igjen på grunn av mangel på fantasi - jeg hadde sikkert rosa sokker på meg). Men en av mine venner påpekte at labb var mer bergensk enn sokk, og dermed endret jeg det til rosalabb. Fra det kom Labben, som bestevenninnen min på den tiden begynte å kalle meg. Nå er det ikke så mange som kaller meg det lenger, kun mamma.

    SvarSlett