24.01.2011

It's Monday! What Are You Reading?

Er det bare meg, eller går ukene veldig fort unna for tiden? Det er nok en gang mandag, og uken som gikk har bestått av jobb, lesing og å passe på en syk samboer. I morgen har jeg min første forelesning for året. I kveld, derimot, skal jeg på bokmøte, noe som betyr pizza, vin og bokpresentasjoner. Alltid like gøy! Kanskje presenterer jeg på bloggen noen av de spennende titlene jeg får høre om. Men først er det tid for nok en oppsummering av forrige leseuke.

Bøker jeg leste forrige uke:

- Mika Waltari: Egypteren Sinuhe
- Roald Dahl: The Landlady (novelle)
- Carlos Ruiz Zafón: The Prince of Mist

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- H. Rider Haggard: King Solomon's Mines (terningkast 5)
- Roald Dahl: The Landlady (terningkast 4)

Bøker jeg leser nå:

- Jonas Jonasson: Hundreåringen som Klatret ut gjennom Vinduet og Forsvant
- Natasha Solomons: Mr. Rosenblum's List

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Jonas Jonasson: Hundreåringen som Klatret ut gjennom Vinduet
- Stefan Zweig: Chess (novelle)
- Gabriel Garcia Marqeuz: Autumn of the Patriarch

Dette har vært den beste leseuken i år. Jeg har fått to nye favoritter: "Egypteren Sinuhe" og "The Prince of Mist", og jeg holder på å dø av latter hver gang jeg åpner "Hundreåringen som Klatret ut gjennom Vinduet og Forsvant". Blir nok en favoritt den også. Tre terningkast 6 etter hverandre er ikke verst =)

2 kommentarer:

  1. Ukene går fort for meg også (men jeg har ikke hatt ferie på tre uker da =P ) Herlig tittel på Jonassons bok. Gleder meg til å høre om den...

    SvarSlett
  2. Tre seksere på rappen må da være unntaket :-)
    Enig med deg om The Prince of Mist, men det vet du jo...
    Jeg fikk veldig lyst til å lese om den hundreårige vindusklatreren etter å ha snust på sitatet ditt tidligere i uka :-)
    Men først skal jeg lese Stephen Fry sin Hippopotamus og Orhan Pamuk sin Istanbul. Leser nok vesentlig treigere ennd eg...

    SvarSlett