17.01.2011

It's Monday! What Are You Reading?

Nå begynner det sakte men sikkert å nærme seg semesterstart igjen. Det blir likevel ikke før neste uke, mens denne uken blir en jobbeuke. Jeg leser jevnt og trutt, og koser meg med de bøkene jeg finner frem. Og jeg er blitt stor fan av novelleutfordringen - nr. 3 kommer nok i morgen, og blir mest sannsynlig av Roald Dahl.





Bøker jeg leste forrige uke:

- H. Rider Haggard: King Solomon's Mines
- Irène Némirovsky: Ekko (novelle)

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Ian McEwan: Solar (terningkast 4)
- Carl Frode Tiller: Innsirkling (terningkast 4)
- Irène Némirovsky: Ekko (terningkast 5)

Bøker jeg leser nå:

- Mika Waltari: Egypteren Sinuhe
- Natasha Solomons: Mr. Rosenblum's List

Jeg begynner å nærme meg slutten på Egypteren Sinuhe. Det blir trist å gjøre seg ferdig med en fantastisk bok, men det blir også litt deilig å fullføre en bok jeg har lest på i ett halvt år.

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Mika Waltari: Egypteren Sinuhe
- Natasha Solomons: Mr. Rosenblum's List
- Jonas Jonasson: Hundreåringen som Klatret ut gjennom Vinduet og Forsvant
- Roald Dahl: novelle (ikke bestemt hvilken enda)

4 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg til å lese omtale om Roald Dahl-novelle! Han hadde jeg helt glemt som novelleforfatter, merkelig nok, selv om han var den første novelleforfatteren jeg virkelig likte.

    Ellers lurer jeg på om jeg skal gjøre det du har gjort med Egypteren Sinuhe på The Pickwick Papers. Den blir nok mer overkommelig å starte på hvis jeg leser den over et halvt år samtidig med noe annet. Og så blir man litt glad i boken underveis fordi man blir så vant til atmosfæren:-)

    SvarSlett
  2. Leste Waktariboken for maaange år siden, husker at den gjorde et dypt inntrykk. Sittet litt og kikket på bloggen din, mange bøker jeg ikke har hørt om tidligere, interessant!!

    SvarSlett
  3. Du må lese Roald Dahls 'Vertinnen'!!! Noe av det sykeste jeg har lest. Men du har kanskje lest den før?

    SvarSlett
  4. Jeg tror det blir spennende å lese noveller av Roald Dahl. Jeg har ikke lest ukens novelle enda, så jeg vet ikke hvilken jeg velger, men jeg skal sjekke om min samling inneholder "Vertinnen". Tror ikke jeg har lest den før, takk for tips Kathleen =)

    Jeg kan anbefale å lese en tykk bok over en lengre periode. Jeg fant frem Egypteren Sinuhe med jevne mellomrom, slik at jeg ikke skulle miste tråden i boken, men jeg leste den ganske sakte. Det var rett og slett en fantastisk bok som det var kjekt å bruke lang tid på. Jeg vil tro at "The Pickwick Papers" også er vel verdt å bruke noen måneder på.

    Kirsten: Kjekt at du titter innom =) Waltariboken gjorde inntrykk på meg også - det er nesten trist å være ferdig med den. Anmeldelse kommer.

    SvarSlett