05.09.2010

Boksalg

På jobben har vi for tiden et stort salg på både barnebøker, faktabøker, krim, biografier, historiske bøker og romaner. Bøkene koster enten 20, 40, 60 eller 80 kroner, og til tross for store skilter på alle bordene med riktige priser har jeg aldri fått flere spørsmål fra kunder angående hva bøkene koster. Det er rett og slett fordi de ikke tror på prisen som står på skiltene. Et fint salg med andre ord, og jeg er ikke bare en ansatt, men også en god kunde. Min fangst bestod av:

- Boris Akunin: Akilles' Død (20 kroner)
- Tracy Chevalier: Pike med Perleøredobb (20 kroner)
- P.D. James: Menneskenes Barn (20 kroner)
- Anne Kath Hærland: Krig og Fred og Reiligon og Politikk og Sånt (20 kroner)

- Karsten Alnæs: Sabina (40 kroner)

- Christian Jaco: Tutankhamon (60 kroner)

- Rudyard Kipling: Jungelboken (80 kroner)

Jungelboken er i et nydelig format: Den er innbundet, med grønne sider og fine illustrasjoner.

(Jeg fant desverre ikke et bedre bilde enn dette.)

Før jeg kan begynne på noen av disse bøkene må jeg gjøre meg ferdig med de jeg holder på med. Plutselig ble det fire bøker på en gang. Det er ikke så ofte jeg holder på med så mange samtidig:

- Jeg har lest de to første av fire deler i Gulliver's Travels. Boken er både et fantastisk eventyr og et ganske regimekritisk verk. Jeg liker den godt. Dermed har jeg altså fått en god start på min leseutfordring.
- Jeg storkoser meg fremdeles med reiser i Det Gamle Egypt og nærliggende regioner sammen med Egypteren Sinuhe.
- Opp i Flammer fant jeg endelig tid til å begynne på, og den er ganske lettlest. Men jeg har fremdeles ikke falt skikkelig for denne historien. Tror nok jeg må konkludere med at dette ikke er helt i min gate. Jeg kommer likevel til å fullføre boken.
- Etter en rask gjennomgang av hvilke av bøkene hans jeg har lest tidligere har jeg begynt på Colin Dexters fjerde bok om Inspector Endeavour Morse, Service of all the Dead.

Med disse bøkene pluss pensum er det nok ingen overdrivelse å påstå at jeg bruker mesteparten av dagene mine på å lese. Når jeg trenger en pause ser jeg House (snart ferdig med sesong 5) og gleder meg til alle seriene mine begynner igjen seinere denne måneden. Det gjelder The Big Bang Theory, Two and a Half Men, Criminal Minds, Merlin, Supernatural, NCIS og The Vampire Diaries.

Happy Reading one and all =)

2 kommentarer:

  1. Akk, jeg var skuffet (men ikke overrasket) over salget =/

    SvarSlett
  2. Sabina av Alnes var en fin fangst! :)

    SvarSlett