06.09.2010

Quiz - nr. 8

Nå har jeg bestemt meg for å (endelig) fullføre quizen jeg begynte på i sommer. Jeg legger ut så mange som jeg får tid til i løpet av denne uken, og så kåres en vinner på søndag. Riktige svar fra forrige quiz kommer her:

1. One Day in the Life of Ivan Denisovich
2. One Flew Over the Cuckoo's Nest
3. Two Gentlemen of Verona
4. A Tale of Two Cities
5. The Three Musketeers
6. The Three Sisters
7. The Sign of Four
8. Slaughterhouse-Five
9. Ten Little Indians
10. 2001: A Space Odyssey

Vinneren, med 10 riktige svar, er Natalie Normann. Listen over vinnere ser dermed slik ut:

Oda (1 seier)
Bokelskerinnen (1 seier)
Julie (1 seier)
Lena (1 seier)
Natalie (1 seier)
Christine (2 seiere)

DAGENS QUIZ

Identify the title inspired by each literary passage below and its author.

1. Far from the madding crowd's ignoble strife,
Their Sober wishes never learned to stray;
Along the cool sequestered vale of life
They kept the noiseless tenor of their way.

- Thomas Gray, "ELEGY WRITTEN IN A COUNTRY CHURCHYARD"

2. Away! away! for I will fly to thee,
Not charioted by Bacchus and his pards,
But on the viewless wings of Poesy,
Though the dull brain perplexes and retards:
Already with thee! tender is the night.

- John Keats, "ODE TO A NIGHTINGALE"

3. The best-laid schemes o'mice an' men,
Gang aft a-gley,
An'lea'e us naught but grief an' pain
For promised joy!

- Robert Burns, "TO A MOUSE"

4. It is not a carol of joy or glee,
But a prayer that he sends from his heart's deep core,
But a plea, that upward to heaven he flings -
I know why the caged bird sings!

- Paul Laurence Dunbar, "SYMPATHY"

1 kommentar:

  1. 1)Far from the madding crowd - Thomas Hardy
    2) Tender is the night - Fitzgerald
    3) Of mice and men - John Steinbeck
    4) ??

    Var helige med de to første, for leste både Hardy og Fitzgerald da jeg studerte eng.lit. =)
    Det høres veldig kjent ut på det siste verset der, men klarer ikke komme på hva det i så fall er.

    SvarSlett