16.07.2010

Tagged

Julie har tagget meg, noe som innebærer at jeg skal svare på spørsmålene under, og sende tag'en videre til tre andre.

Hvilken bok leser du akkurat nå?
Paulo Coelho: The Devil and Miss Prym. Har skjønt at mange syns Coelho er oppskrytt, men jeg har ikke det inntrykket så langt. Dette virker som en fornøyelig bok. Får se om jeg sier det samme når den er ferdiglest.

Hvor liker du best å lese?
Liggende på solsengen til samboeren min, når det er sol og varmt. Men ellers funker de fleste steder: i sofaen, på sengen, på jobb (når jeg har pause). I går leste jeg i flere klesbutikker, mens andre kikket etter klær. Fint når de har stoler man kan slå seg ned i. Jeg klarer ikke å lese på bussen eller i bil, noe som er ganske dumt siden jeg bruker 45 minutter på bussen til jobb hver dag (og hjem igjen). Men i september får jeg fem minutter å gå til jobb, så da er det problemet forsvunnet.

Hvilken bok skulle du ønske kunne bli filmatisert?
Jeg tror A Spot of Bother av Mark Haddon hadde gjort seg som film. Men da hadde man trengt sterke britiske skuespillerprestasjoner.

Hva er favorittboken din?
Jeg har fått så mye som syv nye yndlingsbøker bare i år, og jeg hadde en del fra før av også. Boken, i entall, blir dermed vanskelig å svare på. En bok som har vært en yndling lenge er Frankenstein av Mary Shelley. Mine syv nye yndlinger er:

1. Forsoningen av Fred Uhlman
2. The New York Trilogy av Paul Auster
3. So Long and Thanks for all the Fish av Douglas Adams
4. A Spot of Bother av Mark Haddon
5. The Courilof Affair av Irené Nèmirovsky
6. The Secret History av Donna Tartt
7. You're an Animal, Viskovitz av Alessandro Boffa

Er det noen bøker du ser frem til å lese de neste månedene? Hvilke?
Jeg gleder meg til å lese mer av Paul Auster og til å lese Lottomillionæren. Og alle de andre 130 bøkene jeg har på vent.. humøret avgjør hva jeg leser og når.

Hva synes du er den fineste forsiden på en bok?
Jeg liker litt enkle, men klassisk fine forsider. Forsiden til Swann's Way av Marcel Proust er nydelig.


Så må jeg ikke glemme å tagge noen selv, og mine valg blir: Christine, Stine og Moshonista. Kos dere =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar