06.06.2010

En smakebit på søndag - nr. 12

Det har vært lite aktivitet her denne uken. Jeg har nok en gang hatt problemer med å finne en bok som passer til humøret mitt. Likevel fant jeg til slutt en bok det ikke var vanskelig å bli engasjert i, nemlig New York Trilogien av Paul Auster. Dette er mitt første møte med forfatteren, og etter å ha lest de to første bøkene i trilogien kan jeg ikke annet enn å si "wow"! Gleder meg til å lese den siste. Anmeldelse kommer...

En begynnelse i farger:

"First of all there is Blue. Later there is White, and then there is Black, and before the beginning there is Brown. Brown broke him in, Brown taught him the ropes, and when Brown grew old, Blue took over. That is how it begins. The place is New York, the time is the present, and neither one will ever change. Blue goes to his office every day and sits at his desk, waiting for something to happen. For a long time nothing does, and then a man named White walks through the door, and that is how it begins."

Fra Ghosts av Paul Auster.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar