29.08.2011

It's Monday! What Are You Reading?

Høstværet forsvant igjen, men lesing har det blitt likevel. Både pensum og skjønnlitteratur. Månedens beste bok er, ikke overraskende, skrevet av Kazuo Ishiguro, og ble lest på noen timer i går. I dag har jeg begynt på norsk krim - en sjanger jeg ikke leser mye av. I og med at jeg liker Tom Egeland, forsøker jeg meg på en som han anbefaler, nemlig Nådens Omkrets av Jørgen Brekke. Jeg har en kollega som synes det er den beste boken hun har lest i år, så det blir spennende å se om den faller i smak for min del også. Ellers tror jeg at dette er uken for å fullføre en Douglas Adams serie. Jeg har den siste Hitchhiker's boken og den andre (og siste) Dirk Gently boken fremdeles ulest i bokhyllen. Jeg er dog usikker på hvilken av dem jeg vil fullføre. Det blir trist å bli ferdig med dem, for det kommer jo desverre ikke noe mer fra Adams.

Bøker jeg leste forrige uke:

- Louis de Bernières: Captain Correlli's Mandolin
- Kazuo Ishiguro: A Pale View of Hills
- Marisha Pessl: Utvalgte Emner i Katastrofefysikk

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Ismail Kadare: Hvem Fulgte Doruntine Hjem? (terningkast 5)
- Paul Auster: Timbuktu (terningkast 5)
- Chimamanda Ngozi Adichie: Dyprød Hibiskus (terningkast 4)
- Marguerite Duras: Elskeren (terningkast 2)
- George R.R. Martin: A Clash of Kings (terningkast 6)

Bøker jeg leser nå:

- Jørgen Brekke: Nådens Omkrets

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Douglas Adams: Mostly Harmless
- Terry Pratchett: Wyrd Sisters
- Chaim Potok: My Name is Asher Lev

2 kommentarer:

  1. "Nådens omkrets" har eg og lest, og det er ein annleis krim enn dei eg plar å lese. Ha ei god leseveke, Ann Helen:-)

    SvarSlett
  2. Nådens Omkrets var grei krim =)

    Ha en fin leseuke, du også!

    SvarSlett