07.02.2011

It's Monday! What Are You Reading?

Dette har vært den dårligste leseuken i 2011. En tynn liten bok har jeg lest, og ikke likte jeg den godt heller. På den positive siden har jeg lest masse pensum, og jeg har lest videre i "The Clan of the Cave Bear" som jeg liker meget godt.

Bøker jeg leste forrige uke:

- Imre Kertész: Detective Story

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Carlos Ruiz Zafón: The Prince of Mist (terningkast 6)
- Jonas Jonasson: Hundreåringen som Klatret ut gjennom Vinduet og Forsvant (terningkast 6)

Bøker jeg leser nå:

- Jean M. Auel: The Clan of the Cave Bear

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Jean M. Auel: The Clan of the Cave Bear
- Carolina de Robertis: Det Usynlige Fjellet

Jeg har ikke vært en turboanmelder denne uken, men siden jeg har lest sakte og lite ligger jeg likevel ikke så langt etter mål. To anmeldelser før jeg fullfører boken til Auel skal jeg klare. Novelleutfordringen ble glemt forrige uke, men jeg nekter å henge etter og leser derfor to noveller denne uken. Hvilke må jeg komme tilbake til. Målet er å kun lese kvinnelige forfattere i februar - men det er mulig det kun vil gjelde for bøker, ikke noveller. Jeg satser på å lese to bøker denne uken. Først Auel, og deretter en annen bok av en kvinnelig forfatter, helst en forfatter jeg ikke har lest noe av tidligere. Kanskje Carolina de Robertis, eller muligens Magda Szabo. Jeg vet aldri før jeg er klar til å begynne på en ny bok. Før februar er omme må jeg også ha lest en klassiker i forbindelse med min leseutfordring hvor jeg leser minst en bok fra hvert tiår siden 1800.

1 kommentar:

  1. Eg veit heller aldri kva eg skal lese neste gong, før eg er klar til å begynne på ny bok. Det er som om det bare skal vere slik.

    SvarSlett