03.10.2011

It's Monday! What Are You Reading?

Det har ikke gått så bra med Bookerlesningen de siste to ukene. Snowdrops var dårlig, men den ble i det minste fullført. Half Blood Blues vurderer jeg å avbryte, men jeg tror jeg skal forsøke å lese litt til før den avgjørelsen blir tatt. Hva skjedde med Bookerentusiasmen? Hvorfor forsvant de gode bøkene? Ellers leser jeg Pratchett og Guo, to lettleste og artige bøker. Og jeg begynner å nærme meg slutten på Dead Souls, som også kan anbefales. Omtale av Three Men in a Boat kommer i løpet av uken - det er en bok dere ikke bør gå glipp av. Liker du britisk humor og sjarm, jo da liker du den boken.

Bøker jeg leste forrige uke:

- Jerome K. Jerome: Three Men in a Boat
- Shirley Jackson: The Haunting of Hill House

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Shirley Jackson: The Haunting of Hill House (terningkast 5)

Bøker jeg leser nå:

- Nikolai Gogol: Dead Souls
- Terry Pratchett: Wyrd Sisters
- Xiaolu Guo: A Concise Chinese-English Dictionary for Lovers

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Tor Åge Bringsværd: Slipp Håndtaket når Du Vrir
- Stephen Kelman: Pigeon English
- Esi Edugyan: Half Blood Blues

2 kommentarer:

  1. Three Men in a Boat står allerede på leselisten min, så jeg gleder meg vilt til omtale som skyver den oppover på prioriteringslisten:-) Jeg har aldri hørt noe om den, men digget coverbildet jeg så en gang og synes tittelen er fantastisk. Så usaklig kan man altså være, hehe.

    SvarSlett
  2. Usaklige grunner er de beste! Og i dette tilfellet gjør du helt rett i å følge slik din egen usaklighet. En av de beste bøkene jeg har lest i år. Jeg tror det er nok et eksempel på britiske bøker du vil elske hvis du liker humoren og mislike hvis det ikke er din type humor.

    SvarSlett