01.12.2013

1. desember

Det er jul folkens! Eksamensmåneden november er over. Jeg har levert fire oppgaver på to og en halv uke og nå er jeg klar for å gjøre noe artig, nemlig å lese og blogge. I år har jeg bestemt meg for å lage en litt utradisjonell julekalender på bloggen, mest til glede for meg selv da det blir få spørsmål eller utfordringer til bloggens lesere (dog, ingen regel uten unntak). Jeg har skrevet ned 24 ideer til blogginnlegg, og hver dag frem til jul skal jeg trekke en ide og skrive et innlegg basert på den. Det sier seg selv at ikke alle innleggene blir like omfattende i og med at jeg skal gå fra ett innlegg i november til minimum 24 i desember, men jeg tror det blir en artig utfordring. For ikke å snakke om den barnslige gleden jeg får av å trekke en ny lapp hver dag. Desverre er ikke lappene mine på det samme stedet som meg akkurat i dag, derfor blir det kun et innlegg om opplegget på den første dagen i desember. Første skikkelige innlegg kommer i morgen, i mellomtiden kan dere lese noen av P.G. Wodehouse sine tanker om julegaver:



"The first rule in buying Christmas presents is to select something shiny. If the object chosen is of leather, the leather must look as if it had just been well greased: if of silver, it must gleam with that light which, as the poet so well says, never was on sea or land. Books are very popular for that reason. There is probably nothing in existence which can look so shiny as a collected works of Longfellow, Tennyson or Wordsworth."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar