07.08.2010

Back in Bergen!

Da var jeg hjemme igjen etter en fin uke på øyen Hvar. Lesing ble det masse tid til, og i uken som har gått har jeg kost meg med:

1. Erlend Loe: Doppler
2. Daphne du Maurier: Rebecca
3. Rick Riordan: Percy Jackson and the Last Olympian
4. J.M. Coetzee: Barndom

Samtlige av de fire bøkene var gode, og en av dem var en nytelse å lese (og ikke så rent lite skremmende). I tillegg har jeg lest de første 150 sidene av Buzz Aldrin, og skal fortsette å kose meg med den her hjemme. Bokanmeldelser kommer etter hvert, men jeg kommer nok til å ligge litt etter skjema en liten periode. Den første som kommer vil handle om The Lake of Dead Languages, som jeg leste ferdig kvelden før jeg dro.

En smakebit på søndag var fraværende forrige søndag (for første gang siden jeg startet med det), men den kommer sterkt tilbake i morgen.

Jeg har også kjøpt meg to nye bøker på ferie, som konsekvens av at bokbutikken i Hvar lå rett ved siden av minibanken. Jeg er så langt godt førnøyd med kjøpet, som bestod av:

1. Louis de Bernières: Notwithstanding (fortellinger fra en engelsk landsby, ligger an til terningkast 6 så langt)
2. Elizabeth Kostova: The Swan Thieves (elsket The Historian, så må nesten prøve meg på denne)

Det var dagens oppdatering. Anmedelser kommer på løpende bånd (når jeg gidder, og får tid). Men først prøver jeg meg på denne utfordringen fra Silje. Svar kommer når jeg får tenkt meg om.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar