18.10.2011

Topp ti tirsdag

Denne uken blir det topp seks tirsdag, og det blir en rangering av de Bookernominerte. Det er nemlig kun et par timer til vinneren skal kåres, og her er mine ønsker:

De som virkelig fortjener prisen:
1. Patrick deWitt - The Sisters Brothers
2. Julian Barnes - The Sense of an Ending

En akseptabel vinner:
3. Carol Birch - Jamrach's Menagerie

En nokså uakseptabel vinner:
4. Stephen Kelman - Pigeon English

De to som absolutt ikke burde vinne prisen:
5. Esi Edugyan - Half Blood Blues
6. A.D. Miller - Snowdrops

Jeg må nevne at jeg ikke har fullført Half Blood Blues. Jeg har nok ikke en gang lest ti prosent av den. Men på bakgrunn av andres omtaler og det lille jeg leste selv, så vil jeg tro den er bedre enn Snowdrops, men ikke god. Krysser alt jeg har for at Patrick deWitt eller Julian Barnes stikker av med prisen. Ellers kan jeg anbefale dere å ta turen innom Clementine sin blogg, for hun har skrevet et informativt og godt innlegg om årets Bookerutdeling. Bookersamlesningen er over for denne gang, men jeg vurderer å lese fjorårets vinner og også muligens noen av de andre nominerte (longlist-nominasjonene) i løpet av ukene som kommer. Aller først må vi få vite hvem som vinner The Man Booker Prize 2011.

Jeg venter i spenning!

3 kommentarer:

  1. Gleder meg til å vite kven som vinner. Held ein knapp på dine øverste eg og:-) Eg har høyrt mykje godt om Sebastian Barry-boka (trur det er den, Clementine leste den nå) og den har eg lyst til å lese.

    SvarSlett
  2. Da noterer jeg meg navnene på de to første bøkene, og så gir jeg blaffen i resten av dem:-)

    SvarSlett
  3. Elida: Jeg er med på å lese Barry. Jeg har en bok av ham fra før av, mulig jeg begynner med den.

    Line: Det er ikke umulig at du kunne likt Jamrach's Menagerie også, den minner om en god blanding av Dickens og Robert Louis Stevenson (selv om den ikke når helt opp til slike fantastiske forfattere).

    SvarSlett