10.10.2011

It's Monday! What Are You Reading?

Nå er det høstferie, men jeg merker som vanlig lite til det. Russiskkurset mitt tar pause, men jeg kan verken pause jobben eller masteroppgaven. På torsdag er det dessuten tid for årets andre varetelling, som betyr 12-timers vakt på meg. Ikke at det er negativt, varetelling betyr masse folk på jobben, noe som er veldig koselig. Også går tiden fort. Lesing blir det dermed lite av på torsdag, men resten av uken skal jeg bruke til å lese ferdig de Bookernominerte. Neste uke får vi vite hvem som vinner.

Bøker jeg leste forrige uke:

- Xiaolu Guo: A Concise Chinese-English Dictionary for Lovers
- Nikolay Gogol: Dead Souls

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Ingen: denne uken bør jeg klare minst tre.

Bøker jeg leser nå:

- Tor Åge Bringsværd: Slipp Håndtaket Når Du Vrir
- Terry Pratchett: Wyrd Sisters

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Patrick deWitt: The Sisters Brothers
- Esi Edugyan: Half Blood Blues

5 kommentarer:

  1. Du var den ivrigste av oss til å lese Booker-bøker, men nå henger du etter med omtalene, frøken;-) Gleder meg til å vite kven som vinner, likte godt "Pigeon English", så nå står det mellom den og "The Sense of an Ending", utan at eg har lest deWitt-boka:-)

    SvarSlett
  2. Akkurat nå leser jeg Paasilinna. Snart ferdig med "Den senile landmåleren" og kjøpte i dag "Tordengudens sønn" :)

    SvarSlett
  3. Elida: Ja, jeg falt litt av etter Snowdrops, men jeg holder på å komme med igjen nå. Leste ut Pigeon English tidligere i dag, og er allerede godt i gang med The Sisters Brothers. Regner med å lese den ut i løpet av morgendagen. Og da ligger jeg godt an igjen =) Så var det bare å se om jeg får lest Half Blood Blues til helgen.

    Nadiyya: Du kan glede deg til Tordengudens Sønn, jeg lo og lo... =D
    Den Senile Landmåleren har jeg ikke lest, men det blir nok flere Paasilinna en dag...

    SvarSlett
  4. Eg har lest 13% av The Sisters Brothers, men måtte gi meg nå for Kindle'n trengte jo meir batteri. Rart det der;-) Passa egentlig bra, for når eg begynne å bli lei så skumme eg, og det vil eg ikkje.

    SvarSlett
  5. Lo godt av landmåleren også, men må innrømme at den ikke kom opp imot "Den elskelige giftblandersken" som jeg har lest før :)

    SvarSlett