13.12.2010

It's Monday! What Are You Reading?

Jaja, da var nok en uke over, og det ser ganske svart ut for alle leseplanene mine. På grunn av jobben har jeg mindre fri nå enn jeg hadde i semesteret, og jeg får kun lest en halvtime her og en halvtime der. Målet på 100 bøker kan jeg glemme. Nå skal jeg prøve å lese ferdig Kurt Kurér siden den skal anmeldes i morgen, og så begynne på En Dåre Fri, som skal anmeldes to dager før julaften. Jeg har veldig lyst til å kose meg med tre bøker: Egypteren Sinuhe, A Game of Thrones og David Copperfield. Men alle disse bøkene er tykke og omfattende og krever at jeg har tid til å fordype meg i dem. Det har jeg desverre ikke nå. Jeg får satse på at jeg får mer lesetid etter julaften.

Bøker jeg leste forrige uke:

- Simon Mawer: Glassrommet

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Emily Brontë: Wuthering Heights (terningkast 3)

Bøker jeg leser nå:

- Erlend Loe: Kurt Kurër
- Kate Morton: The Forgotten Garden
- Mika Waltari: Egypteren Sinuhe

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Erlend Loe: Kurt Kurér
- Beate Grimsrud: En Dåre Fri

Kurt Kurér skal som sagt anmeldes i forbindelse med bokbloggturneen, og det skal skje i morgen. I og med at jeg jobber fra 12-20 og ikke har lest den ferdig enda kommer nok anmeldelsen ganske sent på kvelden. Jeg skal også få anmeldt Glassrommet i løpet av uken. Mens dere venter kan dere lese Rose-Maries anmeldelse. Morton og Waltari blir jeg ikke ferdig med denne uken. Målet får bli å fullføre dem før året er omme. Det spørs om jeg rekker så mye Dickens denne julen.

4 kommentarer:

  1. Kjenner at jeg egentlig synes en anelse synd i de som jobber i butikk i disse dager. Ikke nok med søndagsåpent, jeg oppdaget at feks Oslo City har åpent til midnatt på hverdager frem til julaften... sukk... Sikkert fint for studenter som vil tjene ekstra penger, men om det virkelig er nødvendig med så lange åpningstider...

    SvarSlett
  2. Hehe takk for sympatien =)

    Det er egentlig ganske koselig å jobbe i julen, og selv om det er hver dag så varer det kun litt over tre uker. Men det hadde vært greit å hatt et par fridager innimellom, slik at det blir lettere å få tid til å handle julegaver, ta turen til frisøren og møte venner som kun er i Bergen i ferien. Jeg prøver så godt jeg kan å få tid til alt, men bøkene får desverre lide. Uten søndagsåpent kunne julejobbing vært veldig fint =)

    SvarSlett
  3. Tiden går så alt for fort. Jeg hadde også mål om 100 bøker, leste 74 i fjor. Nå har jeg ikke lest mer enn 68 så langt, 100 kan jeg bare glemme.

    SvarSlett
  4. Kanskje du får litt inspirasjon til å lese Dickens på TV i løpet av jula. Sendes jo alltid en eller annen filmatisering av Dickens - og er den bra, så trenger man et sted der man kan fortsette å være i hans verden =)

    SvarSlett