06.12.2010

It's Monday! What Are You Reading?

Bøker og ferie passer godt sammen. Men i og med at jeg jobber hver dag til og med 24. desember får jeg ikke lest alt jeg vil. Søndagsåpent i julen er ikke så kjekt - en fridag i uken hadde vært fint. Heldigvis er det bare tre uker til juledagene =)

Bøker jeg leste forrige uke:

- Nick Hornby: A Long Way Down
- Emily Brontë: Wuthering Heights

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Irène Némirovsky: Jezebel (terningkast 5)
- Nick Hornby: A Long Way Down (terningkast 6)

Bøker jeg leser nå:

- Simon Mawer: Glassrommet
- George R. R. Martin: A Game of Thrones
- Kate Morton: The Forgotten Garden (lydbok)
- Mika Waltari: Egypteren Sinuhe

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Simon Mawer: Glassrommet
- Beate Grimsrud: En Dåre Fri
- Erlend Loe: Kurt Kurér
- Kate Morton: The Forgotten Garden

Jeg skal lese Beate Grimsrud innen 22. desember, og Erlend Loe innen 14. desember. Jeg vurderer i tillegg å bytte over fra lydbok til vanlig bok og derfor lese resten av The Forgotten Garden selv. A Game of Thrones og Egypteren Sinuhe blir jeg nok ikke ferdig med i løpet av denne uken. Glassrommet, derimot, er jeg snart ferdig med.

6 kommentarer:

  1. Jeg er spent på å høre hva du syntes om The Forgotten Garden. Ha en riktig god leseuke, labben :)

    SvarSlett
  2. Du får lest så mye! Blir imponert, jeg. Her i huset må det skjønnlitterære vike for eksamensforberedelser, så det er stille hos meg. :) (Jeg har meg selv å takke når jeg har vært ekstra ivrig på det skjønnlitterære tidligere, slik at pensum har kommet litt i bakgrunnen :P)

    SvarSlett
  3. Ah, 'En dåre fri' gleder jeg meg til å lese!

    SvarSlett
  4. Ladybug: Jeg liker den godt så langt. Så godt at jeg vurderer å lese boken ferdig, og finne en annen lydbok å høre på, for det går mye raskere. Jeg vil vite hvem hun er! Ha en strålende bokuke =)

    Julie: Fordelen min er at jeg ikke har skoleeksamen å lese til. Sparer utrolig mye tid på det. Men det blir jobbing hver dag, så jeg får ikke lest så masse som jeg helst vil.

    Kathleen: jeg også, håper den faller i smak. Er du med på samlesingen av nordisk litteratur? =)

    SvarSlett
  5. Akk, jeg skulle gjerne tilbrakt dag inn og dag ut på bokhandelen. Luksusproblem! =p

    SvarSlett
  6. Hehe problemet er at jeg ikke bare kan kose meg i godstolen og kikke i alle de spennende bøkene vi har på jobb ;)

    Men jeg liker jobben min veldig godt, så jeg skal ikke klage. Det hadde likevel vært fint med ett par fridager innimellom! Man blir jo sliten i lengden.

    SvarSlett