28.11.2011

It's Monday! What Are You Reading?

I går kveld snublet jeg tilfeldigvis over navnet Anthony Trollope, og ble umiddelbart fascinert. Han er en britisk forfatter som levde på 1800-tallet og han produserte enormt med bøker. Jeg var ikke sen med å logge meg på bookdepository for å bestille de to første bøkene i serien The Chronicles of Barsetshire, og jeg håper nå at forfatteren lever opp til mine forventninger. Har noen av dere hørt om Trollope eller lest noe av ham? I andre nyheter har jeg kommet godt i gang med Barnaby Rudge - min tredje Dickens i november.

Bøker jeg leste forrige uke:

- Jenny Erpenbeck: Visitation
- Charles Dickens: Nicholas Nickleby

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Jenny Erpenbeck: Visitation (terningkast 6)
- Stephen King: The Shining (terningkast 5)

Bøker jeg leser nå:

- Ismail Kadare: The Pyramid
- Charles Dickens: Barnaby Rudge

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Anthony Trollope: The Warden

4 kommentarer:

  1. Jeg har forsøkt å lese Trollope og aldri liksom helt kommet inn i det. Men jeg liker ikke Dickens, heller, så man kan jo håpe at det er en sammenheng :) Jeg håper i hvert fall for din skyld at du liker Trollope, for han har jo skrevet enormt mye, så da har du mye å glede deg til. Og jeg har truffet folk som ELSKER Trollope, så det er håp.

    SvarSlett
  2. Eg har kun vore innom Trollope via filmatiseringer av "The Barchester Chronicles", "The Way We Live Now" og "He Knew He Was Right", og det var ikkje det beste eg har vore borti. Kan vera det er betre i bokform:-) Lykke til!

    SvarSlett
  3. Jeg har bare hørt om Trollope, og er spent på hva du synes om bøkene hans. Dessuten er jeg svært spent på hvordan du liker Barnaby Rudge, for den vet jeg absolutt ingenting om. Men har den selvfølgelig i hylla, for sikkerhets skyld:-)

    SvarSlett
  4. Trist at dere ikke liker Trollope. Jeg elsker Dickens og har fingrene krysset for at jeg også vil like Trollope.

    Line: Barnaby Rudge liker jeg godt så langt (vel 150 sider inn i boken). Den er vanskeligere å følge enn Nicholas Nickleby og Great Expectations, men så langt liker jeg tematikken bedre enn i de to forrige. Denne er mer spennende, mindre sentimental. Når det er sagt må jeg nevne at jeg slukte all sentimentalitet rått i både Great Expectations og Nicholas Nickleby.

    SvarSlett