07.11.2011

It's Monday! What Are You Reading?

Jeg har nettopp fullført I Am Half-Sick of Shadows, den fjerde boken om Flavia de Luce, og den har gitt meg julestemning. Alan Bradley har skrevet en bok jeg angrer på at jeg ikke sparte til desember. Samtidig har serien blitt bedre og bedre, noe som gjør det vanskelig å vente med å lese bøkene etter hvert som de kommer ut. Jeg har gått fra å være mildt interessert til å være høyst engasjert i Flavias liv. Ellers koser jeg meg med historien til Pip, og med en mer dyster fortelling fra Tsjekkia.

Bøker jeg leste forrige uke:

- Stephen King: The Shining

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Julian Barnes: The Porcupine (terningkast 5)

Bøker jeg leser nå:

- Alan Bradley: I Am Half-Sick of Shadows (fullført)
- Charles Dickens: Great Expectations
- Jáchym Topol: Gjennom et Kaldt Land

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Atiq Rahimi: The Patience Stone
- Daphne du Maurier: The House on the Strand

2 kommentarer:

  1. Labben, så du at Peter Stothard ble kåret til Booker 2012 juryformann igår? Han er redaktør for Times Literary Supplement og er tilknyttet Oxdord universitetet og generelt ansett som en massiv tungvekter innen engelsk litteratur... Tydelig at alt blir gjort for å forsikre seg om at neste års Bookerpris blir mer 'tradisjonell' enn i år :-)) ikke mer drama eller flauser!!

    SvarSlett
  2. Det betyr nok at vi kan forvente høyere kvalitet til neste år. Det var bøker av høy kvalitet på listen i år også, men det som var overraskende var hvor lav kvalitet enkelte av bøkene hadde. Gleder meg til neste års liste, jeg er garantert med på Bookerlesning igjen da =D

    SvarSlett