21.11.2011

It's Monday! What Are You Reading?

Forrige uke slet jeg meg gjennom de første femti sidene av A Tale of Two Cities, før jeg byttet Dickensroman til Nicholas Nickleby. Jeg får heller gå tilbake til førstnevnte etter at Nicholas er ferdiglest. Så langt er den ti ganger så fengende som A Tale... Great Expectations leste jeg ferdig forrige mandag, så dette har uten tvil vært en Dickensuke. I tillegg leser jeg Visitation av Jenny Erpenbeck, en liten perle som jeg gleder meg til å lese ferdig denne uken. Postkassen venter nye bøker. Jeg har allerede fått Ali og Nino, en bok fra Aserbaijan, og jeg venter på mer Dickens, Our Mutual Friend og Barnaby Rudge, pluss The Pyramid av Ismail Kadare og The Essential Tales of Chekhov.

Bøker jeg leste forrige uke:

- Charles Dickens: Great Expectations

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Nada, må nok en gang ta meg sammen og få skrevet noen omtaler

Bøker jeg leser nå:

- Jenny Erpenbeck: Visitation
- Charles Dickens: Nicholas Nickleby
- Charles Dickens: A Tale of Two Cities

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Alain Robbe-Grillet: In the Labyrinth

Satser på å bli ferdig med alle bøkene utenom A Tale i løpet av uken. Forresten: Husk å stemme på din(e) Dickensfavoritt(er). Jeg vil finne ut hvilke bøker av Charles Dickens som er mest populære i bokbloggverden og sammenligne den listen med min egen fremtidige favorittliste.

3 kommentarer:

  1. Jeg stemte på Oliver Twist, har enda til gode å lese mye Dickens men jeg liker det jeg har lest så langt godt. Er spent på hva du synes om Great Expectations og A Tale of Two Cities, har planer om å lese dem til neste år.

    Forøvrig er du ikke den eneste som henger etter med bokomtaler, innså plutselig selv at jeg hadde en god del bøker jeg ikke har skrevet om. Håper du får en fin leseuke.

    SvarSlett
  2. Det skulle stå Nicholas Nickleby, ikke Great Expectations. Sistnevnte får vi vel ikke lese om før i januar.

    SvarSlett
  3. Omtale av Great Expectations kommer nok ikke før i januar nei, men Nicholas Nickleby kommer muligens før uken er omme =)

    Jeg kan uansett si så mye at jeg liker begge meget godt. Dickens skriver mer enn godt nok til å holde på min oppmerksomhet (gjerne i mange, mange timer hvis jeg har tid). A Tale of Two Cities sliter jeg mer med. Den fenger ikke på samme måte som de to andre. Men så har jeg kun lest 50 sider av den...

    SvarSlett