11.07.2011

It's Monday! What Are You Reading?

Den siste ferieuken min var overraskende nok ikke en spesielt god leseuke. Jeg tror ikke jeg fullførte mer enn en bok før helgen. Lesemaraton gjorde at jeg hentet meg inn igjen =)

Bøker jeg leste forrige uke:

- Alexandr Pushkin: Dubrovsky
- Louis de Bernières: Red Dog
- Honoré de Balzac: Eugénie Grandet
- Terry Pratchett: The Light Fantastic
- Ransom Riggs: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
- Selma Lønning Aarø: En Rekke Avbrutte Forsøk

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Yan Lianke: Landsbyens Blod (terningkast 4)
- Louis de Bernières: Red Dog (terningkast 4)
- Honoré de Balzac: Eugénie Grandet (terningkast 5)
- Terry Pratchett: The Light Fantastic (terningkast 5)
- Ransom Riggs: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children (terningkast 5)
- Selma Lønning Aarø: En Rekke Avbrutte Forsøk (terningkast 4)

Bøker jeg leser nå:

- Nadine Gordimer: The Conservationist
- Ngugi wa Thiong'o: Wizard of the Crow

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Agatha Christie: Kortene på Bordet
- Agatha Christie: Liket i Biblioteket
- J.R. Ward: Dark Lover

Jeg kommer aldri i gang med Dark Lover, tror jeg trenger et lite dytt. For ikke å snakke om problemene med å bli ferdig med Gordimer.

3 kommentarer:

  1. Jeg begynte på Ward i går, dagen derpå, og synes det er en fest av en bok. Tror til og med den kan bli spennende etter hvert (har lest ca hundre sider), for det ligger an til mye action. Gordimer sliter jeg med å plukke opp igjen, siden Ward er tredje underholdningsbok på rad nå. Og hva skal man med afrikansk landskap og ikke-handling når man bare kan ha det gøy? :-)

    Agatha Christie? Jøss, jeg trodde ikke du likte krim? Jeg har lest "Liket i biblioteket". Den var helt ok, men er ikke blant de beste Christie-bøkene.

    SvarSlett
  2. Hehe forklaringen på Christie har jeg skrevet nettopp ;)

    Jeg leste "And Then There Were None" for mange år siden og likte den godt. Ellers har jeg ikke lest noe mer av Christie. Jeg er ikke veldig glad i krim nei, men det finnes noen jeg kan like i den sjangeren også =)

    Jeg må visst begynne på Ward snart jeg også!

    SvarSlett
  3. - og jeg skal selvfølgelig lese Gordimer.

    og Uri, for alle ser ut til å hate den nye boka, og ellers skal alt bare være gøy, som Line sier.

    (når det gjelder ward starter det ikke ordentlig før i bok 2, ingenting å vente på.)

    SvarSlett