12.03.2010

Kokosnøttens reise

Bloggnavnet mitt lyver: kokosnøtter migrerer ikke! Det gjør heller ikke de fleste nordmenn, til tross for lange måneder med mørke, kulde og snø. Jeg er desverre en av de som verken har tid eller råd til å reise til varme og mer spennende deler av verden når jeg blir lei av vinternorge. Likevel har jeg reist både i tid og over lange distanser dette året, og har satt mine fotspor både i Sør-Afrika, Russland, Frankrike, USA. I Sør-Afrika besøkte jeg David Lurie og datteren Lucy på gården hennes, og i Russland jaktet jeg på en morder med Erast Fandorin. Etter vinsmaking med Fredric Drum i St. Emilion var det videre til USA hvor jeg prøvde å lære gresk i delstaten Vermont. 

Bøker er en fantastisk avkobling fra hverdagen. Jeg elsker Bergen, men det er godt å komme seg vekk innimellom, til og med uten å forlate min egen stue. For tiden befinner jeg meg i Atlantis, muligens utenfor kysten av det som i dag er Afrika. Hvilken tid jeg har snublet borti er ikke godt å si, men det er nok ingen overdrivelse hvis jeg sier det er lenge lenge lenge siden. Mine videre reiser vil bli gjenfortalt mer detaljert i denne bloggen, så får vi se etterhvert om det finnes kokosnøtter som migrerer et eller annet sted i denne eller en annen verden...

2 kommentarer:

  1. Kan ikke annet enn å si meg enig. Måtte dra på smilebåndet da jeg leste denne posten. Du skriver godt. :)

    SvarSlett
  2. Takk :)

    Veldig gøy å få min første kommentar, ble litt glad nå :D

    SvarSlett