28.03.2010

En smakebit på søndag - nr. 2

Så var det på tide med en ny smakebit, en ide jeg plukket opp fra bloggen til Ladybug. Denne gangen har jeg funnet frem en merkelig liten bok jeg kjøpte i giftshop da jeg besøkte The Tower of London. Introduksjonen er som følger:

"A knight's job is to kill somebody. To batter, slash, stab, crush, slice or mangle them to a mush. So there are not a lot of nice knights around in history. Many were bullies and cold-blooded killers - and that was just the pleasant ones. The really rotten ones were murder machines. Of course there are some lovely fairy tales about knights in shining armour. You know the sort of thing...

- In days of old when knights were bold, the handsome knight rescued the beautiful princess and they lived happily ever after.
- Aahhhhh!

If you want stories like that then go to the library. If you want stories like that do NOT read this book! This is a horrible history of days of old when knights were cold (hearted). The only princesses you'll meet are probably more dead than pretty. This book will tell you the terrible truths. Like:

- Richard the Lionheart went on crusade to Jerusalem and he had the head of a Saracen enemy cut off and curried. He ate it!
- Urrgggghh!

You have been warned! There are some seriously scary bits so do NOT attempt to read it with the lights out. In other words... HORRIBLE HISTORIES WARNING: This book is not for reading by knight! (Oh yes, and apart from foul facts about very bad men there may be one or two very bad jokes.)"


Boken heter "Horrible Histories Handbook: Knights" for de som måtte være interessert. Utrolig hva man kan finne på å plukke med seg fra gavebutikker i utlandet...

3 kommentarer:

  1. jeg bare elsker headerbildet ditt, hehe. Det varmer mitt hjerte rett og slett. Min store drøm er å ha et minibibliotek/leserom i huset ;)
    Fin blogg også, og artie og interessante innlegg

    SvarSlett
  2. Jeg har akkurat samme drømmen :) Helst et bibliotek lignende det på bildet (bare mindre) og med en godstol plassert i midten av rommet. Det hadde vært vanskelig å få meg ut igjen derfra..

    Takk for koselig kommentar :)

    SvarSlett
  3. Høres ut som det perfekte rom! :)
    Takk for kommentar på bloggen min, fikk lest ca 100 sider i "Øya" på morgenen idag og er nå kommet litt mer inn i handlingen, så da blir det nok til at jeg leser den ut, hehe!

    SvarSlett