15.11.2010

It's Monday! What Are You Reading?

Det går smått med lesingen for tiden. Grunnen: to uker til ferie. Det betyr oppgaveskriving og dårlig tid. Men de øyeblikkene jeg kan slappe av med en bok er herlige. Nå gleder jeg meg til desember, det skal bli en fin lesemåned =)

Bøker jeg leste forrige uke:

- Aleksandr Solzhenitsyn: One Day in the Life of Ivan Denisovich
- Gabriel García Márquez: Memories of My Melancholy Whores

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- Guillermo Martinez: The Oxford Murders (Terningkast 4)
- Aleksandr Solzhenitsyn: One Day in the Life of Ivan Denisovich (Terningkast 4)

Bøker jeg leser nå:

- Mika Waltari: Egypteren Sinuhe
- Douglas Adams: Dirk Gently's Holistic Detective Agency

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Mika Waltari: Egypteren Sinuhe
- Douglas Adams: Dirk Gently's Holistic Detective Agency
- John Steinbeck: Of Mice and Men

Planen er å lese ferdig Dirk Gently, å komme et stykke videre i Egypteren Sinuhe og å begynne på og lese ferdig Of Mice and Men, i forbindelse med min leseutfordring. Dette er nok den mest realistiske bokplanleggingen jeg har hatt siden jeg startet med dette mandagsinnlegget. Men bare vent til desember, da skal jeg lese så mye jeg vil og alt jeg vil!

2 kommentarer:

  1. Du bør lese Dirk Gently på norsk...
    Den er lansert nå i forrige uke

    SvarSlett
  2. Jeg vet det, vi har fått den inn i butikken =) det var hovedsakelig derfor jeg valgte å lese den nå, slik at jeg kan anbefale den videre til kundene. Men den har stått i hyllen en god stund på engelsk, så derfor ble det engelsk. Jeg foretrekker originalspråket når jeg forstår det.

    SvarSlett