29.11.2010

It's Monday! What Are You Reading?

Til tross for at jeg kun har fullført en bok denne uken har det vært en ganske fin leseuke. Jeg holder på med både Wuthering Heights og min første Hornby, A Long Way Down, og jeg har planer om endelig å fullføre Prost Gotvins Geometri. I morgen klokken to er det ferie, og da kan alle mine leseplaner (forhåpentligvis) fullføres.

Bøker jeg leste forrige uke:

- Irène Némirovsky: Jezebel

Bøker jeg anmeldte forrige uke:

- John Steinbeck: Of Mice and Men (terningkast 6)

Bøker jeg leser nå:

- Emily Brontë: Wuthering Heights
- Nick Hornby: A Long Way Down
- Mika Waltari: Egypteren Sinuhe
- Kate Morton: The Forgotten Garden (lydbok)

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:

- Emily Brontë: Wuthering Heights
- Nick Hornby: A Long Way Down
- Mika Waltari: Egypteren Sinuhe
- Kate Morton: The Forgotten Garden (lydbok)
- Gert Nygårdshaug: Prost Gotvins Geometri
- Charles Dickens: David Copperfield

Da var det tilbake til de lange leselistene. Om jeg klarer å fullføre vet jeg ikke, men i og med at ferien begynner i morgen velger jeg å være optimistisk. Jeg er kommet et godt stykke i Wuthering Heights og A Long Way Down - de skal jeg bli ferdig med. Og jeg håper å nærme meg slutten på Egypteren Sinuhe, selv om jeg gjerne skulle brukt enda lenger tid på denne fantastiske boken. Lydboken spørs det om jeg blir ferdig med. Dette blir uansett en leseuke full av gode bøker.

5 kommentarer:

  1. "Wuthering Heights" har eg høyrt på lydbok og eg syns det var noko av det teitaste eg har høyrt nokon gong! Eg satser på at du har ei anna oppleving av boka, og gleder meg til anmeldelsen kommer:) Stå på med leselistene dine, mine er ofte og litt ambisiøse, men kjem alltid i mål til slutt (ein eller anna gong;). Ha ein fin kveld, Ann Helen!

    SvarSlett
  2. Jeg elsker språket og stemningen i boken, men hovedkarakterene er særdeles usympatiske. Jeg er spent på hva som skjer videre, men en fantastisk kjærlighetshistorie tviler jeg på at det er. Til det er karakterene for egoistiske. Cathrine virker også ganske overfladisk. Men en bok kan være god uten at jeg liker karakterene. Bare den engasjerer, og jeg føler noe for karakterene, selv om det ikke nødvendigvis er noe positivt.

    Ha en fin kveld du også. I mål kommer vi alltid til slutt ja =)

    SvarSlett
  3. Jada, boka i seg sjølv var god. Det var karakterene eg og reagerte mest på, og boka er faktisk klassifisert som eit av dei mest betydelege verka frå 1800-talet:-P Skal eg velga Brontë-søstrene som forfatter, så lese eg heller "Jane Eyre" og "The Tenant of Wildfell Hall" ;)

    SvarSlett
  4. Å, blir du ikke litt forvirret når du leser så mange bøker på likt? Jeg kan bare lese flere bøker om gangen hvis de er såpass forskjellige at jeg ikke kan ta feil.

    SvarSlett
  5. Det kommer an på bøkene. For meg skiller lydboken seg helt fra de andre bøkene bare på grunn av at det er en lydbok. A Long Way Down og Wuthering Heights er to helt forskjellige bøker, så de er det kjekt å bytte på å lese, alt ettersom hvilket humør jeg er i. Egypteren Sinuhe er en murstein som jeg koser meg med del for del, og også denne er helt annerledes enn de andre jeg leser. Derfor blir jeg ikke særlig forvirret nå.

    Av og til prioriterer jeg en bok fremfor en annen når jeg leser to samtidig - da blir det som å lese en og en.

    SvarSlett